Jakie zdjęcia sprzedają się najlepiej? Oto 7 podpowiedzi.

28/06/2011, Author: Pixmac.pl, Categories: info

Jak zapewne wiecie, Pixmac jest agencją stockową sprzedającą obrazy Royalty-Free na całym świecie. Mamy reputację dostawcy załatwiającego sprawy szybko i sprawiedliwie. Wciąż powiększamy naszą wielomilionową bazę obrazów, aby skuteczniej rozszerzać możliwości sprzedaży.

Jeśli więc kochasz fotografię i masz mnóstwo dobrych technicznie zdjęć poupychanych na dyskach, prześlij je do nas, a uzyskasz szanse dodatkowego zarobku.

Co sprzedaje się najlepiej?

  1. Na pewno nie krajobrazy, popularne pomniki i zwierzątka domowe!
    Nie chodzi nawet o to, że krajobrazy nie znajdują nabywców. Znajdują. Ale mamy już ich bardzo, bardzo dużo. Można je oczywiście przesyłać, ale najlepiej, gdyby były w jakiś sposób niezwykłe lub wyjątkowo piękne. Wtedy mają większą szanse zostać wyłowione spośród długiej listy wyników. To samo dotyczy pomników i słynnych miejsc – mamy tysiące ujęć Wieży Eiffla, ale ale raptem kilka zdjęć wrocławskiego rynku, itd. Lokalne, wyjątkowe i piękne wygrywa.
  2. Najlepiej sprzedają się ludzie.
    Największy potencjał sprzedaży mają zdjęcia ludzi, we wszystkich możliwych sytuacjach, pozycjach i układach. Wystarczy przejrzeć kilka stron w internecie, żeby zobaczyć, że ludzkie emocje doskonale obrazują większość reklam czy ofert i popyt na nie nigdy nie maleje. Jedyne o czym należy pamiętać, to dołączenie zezwolenia na publikację wizerunku (Model Release) dla wszystkich rozpoznawalnych na zdjęciu osób.
  3. Koncepty, czyli obrazy z bardzo jasnym przekazem, są bardzo popularne.
    Dłoń trzymająca klucz do samochodu, wskazówki zegara ‘za pięć dwunasta’, karta płatnicza leżąca na netbooku – wszystko to obrazy dające absolutnie klarowny, rozumiany w oka mgnieniu przekaz.  Można ich używać bez zbędnych słów i bez obawy, że zostaną źle zinterpretowane. Pojawiają się więc jako elementy reklam, ilustracje do artykułów i dopełnienie stron internetowych.
  4. Wektory
    Pixmac nie sprzedaje jedynie fotografii, ponieważ grafiki wektorowe są niezwykle uniwersalne i mają bardzo wielu nabywców. Ikonki, tła, koncepty, ilustracje - wszystkie znajdują nabywców. Jeśli posiadasz edytor wektorowy, nie wahaj się – popuść wodze fantazji, twórz i wysyłaj! :) 
  5. Tematy lokalne i narodowe. Obrazy o tematyce lokalnej i narodowej są i pewnie zawsze będą niszą microstockową.
    Warto o tym pamiętać przy wyborze tematu zdjęć.  Mamy mnóstwo ujęć ze Świętym Mikołajem, trochę mniej zdjęć typowo wielkanocnych, czy cukrowych baranków, ale wizerunek kraszanki czy białogłowy w tradycyjnym stroju kujawskim to w zasadzie biały kruk. Nie muszą to być oczywiście jedynie polskie tematy, ale kultura i tradycja same w sobie są prawie nieobecne wśród zdjęć stockowych, a tym samym - w cenie.
  6. Tematyka sezonowa
    Wielkanoc, Walentynki, wakacje – to trafny wybór tematyki popularnej. Dobrze sprzedają się też tematy czysto sezonowe, jak snowboarding, podróż kolejką górską czy wypoczynek na plaży. Warto wziąć to pod uwagę podróżując z aparatem. Ale największe wzięcie mają szansę mieć zdjęcia miejscowych tradycji i świąt danego obszaru. Należy jednak pamiętać o dobrym (konkretnym) opisie.
  7. Rzadkie tematy
    Zdarzają się tacy fotografowie, którzy uwieczniają to, do czego inni nie mają dostępu. I w niezwykłości tematu ich siła.  Jeśli używasz specjalistycznego sprzętu ( lekarskiego, astronomicznego, itd.), to możesz zostać jedynym autorem zdjęć o wąskiej specjalizacji na bardzo szerokim obszarze działalności Pixmac’a :)
  8. O czym należy pamiętać?
    Wszystkie obrazy muszą być dobre technicznie (ostrość, kolory, ekspozycja), a im lepiej opisane, tym szybciej zostaną odnalezione przez potencjalnych nabywców.

    Powodzenia!

Share and Enjoy


No Comments

Leave a comment